La motoarele cu aprindere prin comprimare ,defectiunile sunt multiple din cauze diferite ,in special datorita inaltei presiuni la care lucreaza unele componente.
Conductele pot fi infundate si deteriorate.Infundarea se datoreaza scamelor,impuritatilor ,sau chiar dopurilor de gheata.
Remedierea consta in suflarea cu aer comprimat ,apoi,la statia de intretinere ,se vor curata rezervorul si conductele de impuritati cu apa.Conductele inghetate se vor incalzi.Aerul din instalatie trebuie eliminat pentru a asigura presiunea necesara de debitare.Se pompeaza manual la pompa de alimentare ,desfacand capacul conductelor ,pe rand,pana iese motorina fara bule de aer apoi se desfac ,pe rand,cate putin ,racordurile filtrelor,pompei de injectie si conductelor de inalta presiune (la capetele injectoarelor),pompand continuu,pana se elimina aerul complet din instalatie.
Filtrele de combustibil pot fi infundate partial sau total.
Infundarea filtrului se constata prin pornirea si oprirea motorului imediat ,pentru ca motorina nu ajunge la pompa de injectie.Se va inlocui elementul filtrant.
Pompa de injectie ,fiind organul cel mai important in caz de defectare ,nu se remediaza pe drum ,ceea ce impune remorcarea pana la atelier.
Dupa reparare ,pompa de injectie se centricubeaza in mod obligatoriu pe stand special.
Pompa de injectie ,prevazuta cu electrovalva de comanda circuitului motorinei ,poate prezenta defectiuni electrice sau mecanice la deschiderea sau intreruperea circuitului.Aceste defectiuni conduc la oprirea motorului .Pompa de inalta presiune se verifica pe standuri speciale pentru a asigura cerintele impuse de 1300-1900 bar.
pompa de inalta presiune common rail Sursa : ro.bosch-automotive.com |
In timpul exploatarii automobilului ,pot surveni o serie de defectiuni ,care fac ca motorul sa functioneze necorespunzator ,sa provoace uzuri sau chiar oprirea autovehiculului ,sa aiba urmari negative asupra dinamici si economicitatii.Acestea se inlatura ,in general ,prin curatirea ,si la nevoie ,se inlocuiesc organele defecte.
Defecte in exploatare ale instalatiei de alimentare cu combustibil
4
/
5
Oleh
Cristi