06 mai 2016

Defecte in exploatare ale instalatiei de ungere


Defectele instalatiei de ungere conduc la modificarea nivelului si a calitatilor uleiului de ungere.
Scaderea nivelului de ulei din baie ,sub nivelul minim ,cauzata de lipsa de etansare a imbinarilor de la baie ,filtre ,busoane,de slabirea busonului de golire ,necompletarea la timp a uleiului consumat (admisibil circa 80-100 g la 100km ),spargerea baii de ulei:depasirea vitezei normale a autovehiculului (duce la consum exagerat de ulei ).
Remedierea consta in completarea la timp a nivelului uleiului din baie ,strangerea busonului ,asigurarea etanseitatii sau sudarea baii de ulei deplasarea cu viteza constructiva recomandata de producator.
Micsorarea presiunii de ungere ,ca urmare a diluarii uleiului cu apa sau combustibil ,modificarea calitatii uleiului ,dereglarea sau neetanseitatea supapei de suprapunere ,scaderea nivelului de ulei sub minim ,defectarea pompei de ulei.
Diluarea uleiului din baie cu apa formeaza o emulsie  (spuma galbuie pe tija) care inrautateste ungerea. Este cauzata de spargerea garniturii de chiulasa ,a inelelor de etansare de la cilindrii motorului ,a spargerii tevilor de la racitorul de ulei sau neetanseitatii garniturilor racitorului.
Remedierea consta in inlocuirea uleiului si inlaturarea cauzei defectiunii.
Diluarea uleiului cu combustibil ,ca urmare a perforarii diafragmei pompei de combustibil ,pornirii repetate a motorului la rece ,amestecului carburant prea bogat ,functionarii motorului la regim termic inferior din lipsa sau defectarea termostatului .Urmarea este inrautatirea ungerii.

Se remediaza prin inlocuirea diafragmei ,evitarea pe cat posibil a pornirilor repetate la rece,amestec carburant normal,inlocuirea termostatului defect.
Modificarea calitatii uleiului ,provocata de neschimbarea la timp a uleiului sau filtrului ,de utilizare a unui ulei de calitate inferioara ,sau de uzarea excesiva a grupului cilindru-piston-segmenti micsoreaza periodicitatea schimbului de ulei.
Remedierea consta in respectarea schimburilor de ulei periodic (8000km-10000km max.) si folosirea uleiurilor si a filtrelor cerute de constructorul automobilului.

pompa de ulei
pompa de ulei
Sursa foto : pbhperformance.com


Defectarea pompei de ulei, indeosebi ruperea dintilor pinionului de antrenare sau a arborelui pompei este cauzat de : inchetarea apei din ulei (cand este diluat cu apa),accelerarilor bruste si repetate imediat dupa pornirea motorului la rece ,utilizarea unui ulei prea vascos.Acestea poate duce la griparea si chiar topirea lagarelor.Se observa prin scaderea brusca a presiunii la manometru (dar trebuie controlat si traductorul cu legaturile electrice pentru identificarea corecta a defectiunii).
Remedierea consta in inlocuirea rotilor dintate sau arborelul defect al pompei de ulei ,in ateliere ,autovehiculul fiind remorcat.
Infundarea duzelor de la ajutajele de stropire din cauza impuritatilor ,se impune inlocuirea la timp a uleiului si filtrelor.
Remedierea consta in scoaterea duzei si curatirea depunerilor ,dupa care se remonteaza duza si conducta.
Neschimbarea la timp a uleiului si a filtrului pot avea urmari grave asupra motorului si a functionarii acestuia ,tineti cont de kilometri parcursi si schimbati uleiul la timp pentru a evita reparatii complexe si costisitoare.

Articole asemanatoare

Defecte in exploatare ale instalatiei de ungere
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.