04 martie 2016

Defecte in exploatare ale organelor fixe din motor


Arderea garniturii de chiulasa ,datorita prelucrarii incorecte a suprafetelor de etansare dintre motor si chiulasa ,strangeri incorecte sau insuficiente a chiulasei (cea mai frecventa) ,montarii necorespunzatoare a garniturii,detonatiilor motorului,etc.
Depistarea fenomenului se constata prin:
-scadera nivelului apei din instalatia de racire .care va aparea in baia de ulei,al carui nivel creste,insa emulsionat;

garnitura de chiulasa arsa
garnitura de chiulasa arsa, in imagine se observa
uleiul din motor amestecat cu apa din instalatia de racire

-prezenta uleiului in bazinul superior al radiatorului,datorita impingeri lui de pe cilindri in camasa de racire cu apa,de catre gaze;
-existenta gazelor comprimate in instalatia de racire  (bule in vasul de expansiune ,la accelerarea motorului);

-intreruperi la aprindere ,ca urmare a depunerii apei pe electrozii bujiei
Remedierea consta in demontarea chiulasei si inlocuirea garniturii de chiulasa respactand regulile de montaj si strangere.
Fisurarea sa spargerea chiulasei sau a blocului motor fie in peretii exteriori,fie in zona supapelor,datorita :  supraincalzirii motorului ca urmare a functionarii indelungate la turatii si sarcini mari; reglajelor incorecte sau infundarii partiale a canalelor apei de racire ; turnarii apei reci cand motorul este supraincalzit din lipsa de apa la nivel in instalatia de racire sau pornirii motorului fara apa,inghetarii apei in instalatie cand pe timp rece nu sa pus antigel.
Depistarea fenomenului se consta prin:
-functionarea neregulata a motorului,cand datorita fisurilor interioare dintre peretii cilindrilor sau din zona supapelor ,se depune apa pe electrozii bujiilor si se produc intreruperi la aprindere ;se observa,totodata ,scaderea nivelului lichidului de racire ,cresterea nivelului uleiului (emulsionat ,datorita apei) si picaturi de ulei in apa din instalatia de racire;
-supraincalzirea motorului (pana la gripare) ,pierderi de apa in instalatia de racire ,datorita fisurilor exterioare ale peretilor;se pot observa prelingeri de apa si emanare de vapori.
Remedierea consta in repararea fisurilor prin diverse metode ,in ateliere specializate.

Articole asemanatoare

Defecte in exploatare ale organelor fixe din motor
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.