23 aprilie 2014

Mecanismul de actionare a ambreiajului



Mecanismul de actionare a ambreiajului asigura cuplarea si decuplarea partilor conduse si conducatoare ale ambreiajului.
Pentru a corespunde constructiv si functional ,mecanismul de actionare trebuie sa indeplineasca o serie de cerinte,printre care:
-sa asigure o cuplare si o decuplare rapida si totala
-forta speciala pedalei de actionare ,necesara decuplarii ambreiajului sa fie cat mai mica (se recomanda,ca limite,valorile 15....20 daN la curse ale pedalei de 100...150 mm)
-sa ofere posibilitatea reglarii usoare a jocului dintre capetele parghiilor de debraiere si rulmentul de presiune (corespunzator unei curse libere a pedalei pana la 25 mm),necesar asigurarii unei apasari uniforme  a arcurilor de presiune pe masura uzarii garniturilor de frecare
-sa aiba o constructie simpla si sigura in exploatare.

Din punct de vedere functional ,mecanismele de actionare pot fi neautomate si automate
Mecanismele de actionare neautomate sunt puse in functiune de catre conducatorul automobilului.Ele pot fi:
-cu actionare mecanica 
-cu actionare hidraulica
La mecanismele cu actionare mecanica,forta de apasare se transmite de la pedala de actionare la parghiile de decuplare prin intermediul unui sistem de parghii si cabluri.
Mecanismul cu actionare hidraulica,ca principiu de functionare si realizare constructiva ,este analog sistemului de actionare a franelor.Pentru decuplarea ambreiajului ,se actioneaza pedala care impinge tija si pistonul pompei centrale,iar lichidul sub presiune trece prin tubul flexibil in cilindrul receptor si impinge tija care actioneaza asupra furcii mansonului de decuplare.
Mecanismele de actionare automate pot fi : vacuumatice,hidraulice sau electromagnetice.

mecanism de actionare hidraulic
mecanism de actionare hidraulic



Articole asemanatoare

Mecanismul de actionare a ambreiajului
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.