23 aprilie 2014

Carcasa si carterul ambreiajului


Carcasa ambreiajului se fixeaza pe volantul motorului si serveste drept cadru de montare pentru parghiile de decuplare,arcurile de presiune si elementele de solidarizare a discurilor de presiune cu volantul.In partea centrala are o deschizatura prin care trece arborele primar al cutiei de viteze si mansonul de decuplare, iar in scopul asigurarii unei raciri bune ,carcasa este prevazuta cu ferestre de aerisire.
Fixarea carcasei pe volant se face cu suruburi al caror numar depinde de dimensiunile ambreiajului,iar centrarea ei se face cu stifturi sau cu ajutorul unui umar executat pe volant.Carcasa ambreiajului se stanteaza din tabla de otel cu continut redus de carbon.

carcasa si carterul ambreiajului
carcasa si carterul ambreiajului
Sursa foto : ambreiajshop.com
La unele constructii,carterul ambreiajului se executa impreuna cu carterul cutiei de viteze ,iar la altele separat.Forma si dimensiunile carterului  depind de constructia ambreiajului.
Carterul poate fi dintr-o singura bucata si atunci se toarna din fonta ,sau din doua bucati,solutie la care ambele piese pot fi turnate din fonta,sau numai jumatatea superioara turnata din fonta,iar cea inferioara stantata din tabla de otel.
Carterul ambreiajului se centreaza si fixeaza in partea motorului pe carterul volantului,iar in partea cutiei de viteze ,pe flansa capacului rulmentului de la arborele primar. 


Articole asemanatoare

Carcasa si carterul ambreiajului
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.