Segmentii au rolul de a asigura etanseitatea intre piston si cilindru cat si de a colecta prin radere uleiul aflat in exces pe pereti cilindrului si de a transmite caldura de la piston la cilindru.Segmenti care au rol de etansare sunt montati la partea superioara a pistonului si se numesc segmenti de etansare sau de compresiune ,iar segmenti care se opun patrunderii uleiului in camera de ardere se numesc segmenti de ungere sau raclori.
Etanseitatea se realizeaza prin deplasarea segmentului in jos de catre presiunea gazelor de ardere,care patrund si in canale ,apasand pe partea interioara a segmentului,in sensul lipiri mai pronuntate de camasa cilindrului,marindu-i astfel gradul de etansare.
Pentru compensarea deformatiilor care apar datorita dilatarii, segmentul are o taietura transversala ,numita fanta.
Numarul segmentilor care se monteaza pe un piston este in functie de ciclul de functonare al motorului ,de diametrul cilindrului si de tipul aprinderi.La montare,pentru imbunatatirea etanseitati , fantele segmentilor sunt deplasate una fata de alta cu un amumit unchi (90-180 grade).
Materialul folosit la executare segmentilor este fonta cenusie cu sa fara elemente de aliere.Pentru marirea rezistentei la uzura, unii segmenti de compresiune sunt acoperiti cu un start de crom poros.
segmenti Sursa foto : agrix.ro |
Segmentii
4
/
5
Oleh
Cristi