Transmisia integrala raspunde exigentelor crescute privind tractiunea automobilelor.
Sistemele utilizate sunt urmatoarele:
-antrenarea permanenta a celor patru roti motrice repartizate 50% / 50%cu diferential cu pinioane conice.La repartitia cuplului se suprapune efectul diferentialului autoblocant automat sau comandat.
-transmisia integrala anclasabila (legatura rigida fata/spate vasco-cupalj sau diferential repartitor) echipata de asemenea cu diferential blocabil comandat (imagine jos).Pe vehicule de teren cutia de transfer dispune de o demultiplicare anclasabila pentru pante extreme,viteze mici si forte de tractiune ridicate.
In cazul unei diferente foarte mici intre vitezele de rotatie aferente rotilor puntii fata si spate (viteza diferentiala mica) vor fi antrenate numai rotile puntii spate.
Daca diferenta intre vitezele de rotatie ale rotilor aferente puntilor fata si respectiv spate,incep sa creasca (rotile incep sa patineze);siliconul se rigidizeaza de asa maniera incat cuplul de blocaj intre discurile vasco-cuplajului 3( imaginea de mai jos) creste si antrenarea progresiva continua a rotilor aferente puntii fata are loc pana se obtine o legatura rigida.
Cutia de transfer pt. transmisie integrala cu vasco-cuplaj,unde avem: 1-angrenaj cu tren planetar, 2-transmisie cu lant,3-vasco-cuplajul,4-antrenarea puntii fata,5-antrenarea puntii spate. |
Cutia de transfer transmisia integrala
4
/
5
Oleh
Cristi