La deplasarea automobilului pe drumuri cu neregularitati sau la deplasarea in curba ,rotile motoare parcurg in acelasi timp distante diferite.Daca rotile motoare ar fi montate pe un arbore comun,ele s-ar roti in toate cazurile cu aceeasi turatie ,ceea ce ar duce la alunecarea si patinarea rotilor pe suprafata drumului,la uzura rapida a pneurilor ,la un consum mare de conbustibil,precum si la dificultati in ceea ce priveste manevrarea automobilului.In scopul eliminarii acestor fenomene nedorite rotile motoare ale automobilelor se monteaza fiecare pe un arbore separat ,intre care se afla un diferential,care permite rotilor motoare sa se roteasca cu turatii diferite.
diferential autoblocabil Sursa foto : autosaga.ro |
Dupa principiul de functionare ,diferentialele pot fi : simple,blocabile sau autoblocabile.
Diferentialele simple si cele blocabile pot fi cu roti dintate cu came , cu melc-roata melcata sau cu mecanism de mers liber.Dupa plasarea lor in transmisie ,diferentialele pot fi asezate intre rotile motoare sau intre puntile motoare (diferentiale interaxiale).Iar dupa valoarea momentului transmisiile diferentiale pot fi simetrice sau asimetrice.
Cea mai larga utilizare in constructia de automobile au capatat-o diferentialele simple conice simetrice care ,in comparatie cu cele cilindrice ,sunt mai compacte.Diferentialele blocabile si autoblocabile se folosesc ,in general,la automobile cu capacitate mare de trecere.
Sursa : Youtube
Diferentialul
4
/
5
Oleh
Cristi