26 iunie 2014

Inscriptionarea anvelopelor


Caracteristicile anvelopei sunt inscriptionate pe flancuri pentru identificare.La o anvelopa se deosebesc urmatoarele caracteristici:
-latimea anvelopei exprimata in mm;
-raportul de aspect R ,exprimat prin raportul intre inaltimea si latimea anvelopei,inmultit cu 100;
-tipul carcasei ( diagonala sau radiala ).Anvelopa cu carcasa diagonala are inscriptionata litera D (aceasta poate lipsi ),iar anvelopa radiala se inscriptioneaza cu litera R (eventual cuvantul RADIAL);
-diametrul jantei exprimat in inci;
-indicele capacitati de sarcina.Daca anvelopa poate functiona simplu sau jumelat,se inscriptioneaza ambele valori ale indicelui de sarcina;
-indicativul categoriei de viteza ,exprimat printr-o litera;
-cuvantul TUBELESS, indica faptul ca anvelopa poate functiona fara camera de aer;
-litera M+S sau MS, indica faptul ca anvelopa este destinata drumurilor acoperite cu zapada sau noroi (pentru anvelope cu utilizari multiple se inscriptioneaza cu literele MST );
-cuvantul REINFORCED, indica faptul ca anvelopa este de tip ranforsat;
-data fabricatiei este compusa din 4 cifre ,primele doua indica saptamana anului,iar ultimele doua anul;
-presiunea interioara exprimata prin indice PSI.
Pe fiecare anvelopa se mai inscriptioneaza obligatoriu ,dar in alte locuri ,semnul E al omologarii europene urmat de codul tarii producatoare ( pentru Romania ,cifra 19 ) si de numarul aferent omologarii.De asemenea,pe un flanc al anvelopei trebuie indicata si seria de fabricatie.


citire anvelopa
citire anvelopa
Sursa foto : autocomplexdacia.ro

Tabelul urmator cuprinde indicele de sarcina si indicele de viteza.

Sursa foto : 4tuning.ro
Influenta presiunii de umflare a pneurilor asupra uzurii si aderentei acestora.
Anvelopa umflata la presiunea prescrisa.Toata banda de rulare este in contact cu solul ,uzura anvelopei este optima.
Anvelopa umflata la presiune scazuta.Umflarea la presiune mai mica decat cea prescrisa genereaza o deformare a pneurilor ,banda de rulare nu mai este plana.Contactul cu solul nu se face decat partial.In plus umflarea la presiune scazuta provoaca o deformatie importanta a flancurilor pneurilor ceea ce poate  provoca spargerea acestuia in timpul rularii.
Anvelopa umflata la presiune marita.Un pneu umflat la o presiune mai mare decat cea prescrisa deformeaza de asemenea banda de rulare .Suprafata de contact cu solul este redusa, deci se diminueaza aderenta .Riscul de spargere a pneurilor este marit deoarece pneul in rulare se incalzeste ceea ce duce la marirea presiunii.

banda de rulare la presiuni diferite
anvelope umflate la presiuni diferite
Sursa foto : gammis.ro 
Umflarea pneurilor se face la rece .
Nu se desumfla niciodata un pneu la cald riscati sa deformati pneul.





Articole asemanatoare

Inscriptionarea anvelopelor
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.