18 martie 2014

Pompa injector


Pompa injector reprezinta cea mai compacta solutie de echipament de injectie ,caracterizata prin asamblarea in acelasi corp atat a pompei de injectie,cat si a injectorului.Conducta de inalta presiune,prezenta la variantele de echipament la care pompa de injectie este separata de injector ,lipseste la pompa-injector ,ceea ce determina eliminarea completa a fenomenului perturbatoare care se manifesta de-a lungul acesteia in timpul procesului de injectie.De asemenea ,se atenueaza  efectul de compresabilitate a motorinei,ca urmare a micsorarii volumului de combustibil dintre pistonul-sertar si orificiul de pulverizare ,iar momentele de inceput si sfarsit ale refularii.
Pompa-injector se monteaza in chiulasa motorului si ca atare,constructia acestuia trebuie sa fie zvelta.
De regula ,fiecarui cilindru al motorului ii este destinata o pompa-injector,care este actionata de came plasate pe arborele de distributie.Din acest punct de vedere pompele-injector sunt considerate pompe individuale fara arbore cu came propriu.
Montarea pompei-injector in chiulasa presupune ca arborele de distributie sa fie plasat tot in chiulasa ,in caz contrar ,pentru antrenare este nevoie de un sistem format din culbutor,tija impingatoare si tachet,asemanator sistemului de antrenare a supapelor de distributie.
Prin sistemele de injectie utilizate la autoturisme ,sistemul injector-pompa,cunoscut si sub numele de Unit Injector System,poseda cel mai inalt potential de presiune (cele din prima generatie ating 2050 bar).
Sistemul injector-pompa ,cu control electromagnetic ,alimenteaza fiecare cilindru individual.Pompa si injectorul sunt cuprinse in acelasi modul si din aceasta cauza necesita putine componente  supuse presiuni inalte.Fiecare cilindru este alimentat de catre un element injector-pompa.Sistemul poate fi utilizat pe orice fel de motor indiferent de numarul de cilindri.Sistemul de antrenare al elementelor injector-pompa trebuie sa fie suficient de rezistent.
Sistemul injector-pompa permite si injectia pilot.Aceasta este comandata printr-o unitate mecano-hidraulica situata in injector.


pompa-injector
pompa-injector
Sursa foto : w3.ro.volkswagen.at


Injectia incepe la inchiderea supapei electromagnetice ,urmata de preinjectie ,care este initiata prin miscarea acului injectorului.Concomitent ,un piston acumulator situat in camera este supus  actiunii presiunii combustibilului.Indata ce forta de presiune depaseste forta acului din injector pistonul se pune in miscare generandu-se un anumit volum.Aceasta antreneaza o scadere brusca de presiune in camera de presiune.Injectia principala incepe in momentul in care presiunea de deschidere a acului este atinsa din nou.Injectia se incheie  prin deschiderea supapei electromagnetice.
Sistemul injector-pompa functioneaza dupa asa numita injectie 'triunchiulara' si cuprinde si o injectie pilot defazata .Acest mod de derulare a injectiei corespunde cerintelor specialistilor in motoare.

Articole asemanatoare

Pompa injector
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.