18 martie 2014

Injectoare


Injectorul reprezinta ultimul element component al echipamentului de injectie cu rol de introducere a motorinei in cilindrul motorului de pulverizare fina a acesteia si de distributie uniforma a picaturilor pulverizate in camera de ardere.In acest scop ,injectorul este prevazut cu pulverizator ,in care sunt prelucrate unul sau mai multe orificii calibrate de pulverizare.Ca atare ,pulverizare fina a motorinei depinde esential de constructia pulverizatorului.Distributia uniforma a picaturilor pulverizate este influentata de constructia pulverizatorului ,dar depinde si de miscarea organizata a aerului in camera de ardere a motorului.
Din punct de vedere constructiv si functional ,injectorul deschis este cel mai simplu .Acesta comporta doar trei piese :corpul injectorului,pulverizatorul si piulita cu care pulverizatorul se asambleaza la corp.
Corpul injectorului este prevazut cu un racord de legatura la conducta de inalta presiune si o canalizatie interioara prin care motorina ajunge la orificiul de pulverizare .La trecerea motorinei prin orificiul calibrat de pulverizare apar rezistente hidraulice locale importante ,ceea ce determina pulverizarea combustibilului.Raspandirea injectorului deschis este restransa la unele pompe injector ,caz in care se combina cu o supapa de retinere ,datorita dezavantajelor pe care le prezinta :inceputul si sfarsitul procesului de injectie au loc la presiuni mici (pulverizarea si penetratia jetului de motorina sunt nesatisfacatoare) se manifesta fenomenele de picurare si de patrundere a gazelor fierbinti si a flacarii pe canalizatia din pulverizator si din corpul injectorului.

Cele mai razpandite sunt injectoarele inchise ,iar dintre acestea ,injectoarele la care comanda ridicarii acului pulverizatorului se realizeaza hidraulic ,de catre motorina care urmeaza sa fie injectata ,au o raspandire aproape generala la echipamentele mecanice de injectie .Avantajele esentiale introduse de injectoarele inchise sunt : inceputul injectiei se produce la presiune ridicata ,reglabila prin modificarea tensiuni unui arc elicoidal ,ceea ce avantajeaza finetea pulverizarii si penetratia jetului ,sfarsitul injectiei are loc la presiuni inalte ,cu efecte benefice asupra penetratiei jetului si arderii ultimelor fractiuni de motorina injectata ,se elimina picurarea si patrunderea flacarii si gazelor fierbinti pe canalizatia injectorului.Dezavantajele legate de complicarea tehnologiei si existenta pieselor in miscare ,care determina uzarea acestora si uneori griparea ,precum si vibratia sistemului ac-arc, sunt eliminbate in practica ,total sau partial ,prin constructia si exploatarea corespunzatoare a injectoarelor inchise.
Injectoarele inchise cu comanda mecanica se utilizeaza izolat ,datorita complicatiilor introduse de sistemul de comanda cu cama si impingatori.Injectoarele electromagnetice sunt indispensabile  in constructia echipamentelor electronice de injectie.

injectoare motorina
injectoare motorina
Sursa foto : reconditionari-injectoare.ro





Articole asemanatoare

Injectoare
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.