22 martie 2014

Aprinderea electronica



Sistemele clasice de aprindere de la bateria de acumulator sau de la magnetou nu  se comporta satisfacator cand se utilizeaza la motoarele moderne ,care se caracterizeaza printr-o turatie mare ,multi cilindri si un raport de comprimare ridicat.
Denumirea acestui tip de aprindere provine din calculul electronic a momentului aprinderii.Cartografia electronica optimizata a unghiului de aprindere inlocuieste curbele caracteristice generate de aprinderea clasica in functie de forta centrifuga si de presiune.

Modul de functionare
Viteza de rotatie a arborelui cotit si pozitia unghiulara a acestuia sunt detectate direct la nivelul coroanei dintate de pe volant ,pe un disc separat sau o serie de puncte specializate echipate cu unul sau doua captoare inductive.Diferitele variante sunt determinate de parametrii mecanici ai motorului si de comportamentul dinamic necesar al punctului de aprindere.

aprinderea electronica
aprinderea electronica
Sursa foto : infomoto.ro

Acest sistem permite determinare umplerii cu o mare precizie.Este posibila de asemenea ,utilizarea unor traductoare pentru a masura deplasarea clapetei de acceleratie sau traductoare de sarcina electronice provenite de la sistemul de conditionare al amestecului.
Dupa tratare semnalelor privind turatia si sarcina motorului ,ordinatorul calculeaza unghiul de aprindere (avansul la declansarea scanteii) conform cartogramei existente in memoria acestuia.
Ordinatorul poate trata si alte marimi de intrare ,ca de exemplu regimul termic al  motorului sau informatii privind decelerarea sau sarcina plina transmise de contactorul montat pe clapeta de acceleratie ,extrapoland valori de corectie.
Masurare tensiunii bateriei permite o corectie de tensiune.Daca tensiunea bateriei difera de valoarea prevazuta ,timpul de incarcare a bobinei de inductie este diminuat sau prelungit in consecinta .Acest sistem asigura o disponibilitate permanenta a inaltei tensiuni la valoarea maxima .
In cazul functionarii motorului la sarcini si turatii scazute ,calculatorul taie curentul care traverseaza bobina pentru a evita supraincalzirea acesteia.
Un distribuitor de inalta tensiune asigura distributia scanteii la fiecare cilindru.
Semnalele analogice transformate in semnale numerice sunt procesate de ordinator.
Exista ordinatoare care emit semnale numerice sau analogice suplimentare (se ex. pentru taierea injectiei in regim de decelerare ,reciclarea gazelor,etc.)

Avantaje:
-sistemul aprinderii electronice nu necesita intretinere sau reglaje pe toate durata de viata a motorului 
-sistemul permite o determinare optima a avansului la declansarea scanteii electrice in functie de turatia si sarcina motorului. 




Sursa : Youtube

Articole asemanatoare

Aprinderea electronica
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.