21 septembrie 2016

Defecte in exploatare ale puntilor din fata


Intretinerea puntilor din fata cuprinde lucrari de gresare ,de verificare a imbinarilor subansamblelor, strangerilor si jocurlor rulmentilor si pivotilor ,lucrari de verificare a nivelului uleiului de transmisie si de schimbare a acestuia in cazul puntilor de directie si puntilor motoare.
Gresarea pivotilor si a articulatiilor duble cu role se efectueaza dupa un parcurs de 5000 km echivalenti ,iar gresarea rulmentilor butucilor rotilor dupa 60000 km echivalenti sau dupa caz inlocuite.
Verificarea nivelului uleiului de transmisie din carterul puntii combinate se efectueza dupa un parcurs de 5000 km echivalenti ,iar inlocuirea uleiului dupa 20000 km.
Verificarea jocurilor in pivoti si butucii rotilor ,precum si reglarea acestuia se efectueaza dupa un parcurs de 20000 km echivalenti.

punte fata
punte fata
Sursa foto : www.autoevolution.com


In exploatare ,puntea din fata poate prezenta urmatoarele defecte :
-incovoierea rasucirea sau ruperea puntii propriu-zise,
-ruperea fuzetei,
-deteriorarea sau ruperea filetului fuzetei,
-ruperea pivotilor.
Incovoierea si rasucirea puntii propriu-zise.Defectul se produce datorita socurilor primite la trecerea automobilului incarcat peste obstacole.Ca urmare a incovoierii puntii propriu-zise se modifica unghiurile de asezare ale rotilor si pivotilor ,iar conducerea automobilului devine mai greoaie,anvelopele se uzeaza prematur ,iar consumul de combustibil creste .
Ruperea puntii propriu-zise.Cauzele acestui defect pot fi:fisuri sau defecte ascunse ,supraincarcarea automobilului .
Ruperea fuzetei sau a pivotului.Defectul se produce datorita oboselii materialului sau socurilor primite la trecerea automobilului supraincarcat peste obstacole.
Ruperea filetului fuzetei.Filetul fuzetei se poate rupe din cauza fortelor axiale mari care actioneaza asupra piulitei ca urmare a uzurii excesive a rulmentului conic exterior ,ceea ce duce la jocuri axiale.In cazul acestui defect ,se va deplasa cu viteza redusa pana la service.
Deformarea bratelor oscilante.Defectul se produce datorita socurilor puternice care apar la trecerea rotilor peste obstacole cand automobilul este supraincarcat.

Articole asemanatoare

Defecte in exploatare ale puntilor din fata
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.