Suspensia hidropneumatica utilizeaza ca element elastic o cantitate de gaz inert (azot).
In cazul suspensiei hidropneumatice ,caroseria poate fi mentinuta la inaltime constanta independent de sarcina.In unele cazuri,soferul poate regla inaltimea caroseriei.In acest caz ,cantitatea de gaz si de ulei hidraulic furnizate elementelor de suspensie de catre regulatorul de nivel sunt variabile.
Daca regulatorul mecanic nu raspunde solicitarilor suplimentare ale sistemului,el este inlocuit cu un regulator electronic de nivel.
Acest tip de suspensie hidropneumatica a aparut inca din anul 1954 pe traction Avant 15/6H modelul celor de la Citroen reusind astfel sa detina suprematia in ceea ce priveste confortul si tinuta de drum.
tip de suspensie pneumatica |
Avantajele suspensiei hidropneumatice:
-Reglarea orizontalitatii si inaltimii caroseriei fata de sol,in functie de viteza,pentru a reduce consumul de conbustibil.
-Marirea garzi la sol pe drumuri accidentate.
-Ameliorarea stabilitatii in viraj printr-un blocaj transversal absolut al amortizoarelor hidropneumatice
-Oprirea sistemului de reglaj in timpul franarilor si accelerarilor ,pentru a reduce necesarul energetic al sistemului de suspensie.
Suspensia hidropneumatica
4
/
5
Oleh
Cristi