In constructia de automobile ,elementele hidrodinamice nu functioneaza singure sub forma de ambreiaj sau convertizoare hidraulice,ci sunt asociate impreuna cu cutii de viteze planetare ,necesare obtinerii unei game mai largi de variatie a vitezei si momentului ,precum si pentru a asigura mersul inapoi al autoturismului.
Transmisiile formate dintr-un convertizor hidrodinamic si un reductor planetar se numesc cutii de viteze combinate sau transmisii hidromecanice.
In functie de dispunerea relativa a convertizorului si a reductorului planetar ,transmisiile hidromecanice pot fii:
a) cu un singur flux de putere (in serie)
b) cu doua fluxuri de putere (in paralel)
a)Transmisii hidromecanice cu un singur flux de putere (in serie)
Transmisii hidromecanice cu un singur flux de putere se numesc acele transmisii la care convertizorul hidraulic este dispus in serie cu cutia de viteze planetara,astfel incat intreaga putere furnizata de motor trece prin ambele elemente ale transmisiei . Dupa aceasta schema sunt construite marea majoritate a transmisiilor hidromecanice utilizate pe automobile.
b)Transmisii hidromecanice cu doua fluxuri de putere (in paralel)
Transmisii hidromecanice cu doua fluxuri de putere se numesc acele transmisii la care convertizorul hidraulic este dispus in paralel cu reductorul planetar,astfel in cat puterea furnizata de motor se transmite o parte prin convertizor si o parte prin cutia de viteze planetara.
transmisii hidromecanice Sursa foto : scrigroup.com |
Cutii de viteze combinate (hidromecanice)
4
/
5
Oleh
Cristi