12 martie 2014

Volantul


Volantul motorului are rolul ca, inmagazinand energia dezvoltata de motor in timpul cursei active a pistoanelor,sa roteasca arborele cotit in perioada celorlalti timpi ai ciclului de functionare, sa reduca mersul uniform al arborelui cotit,sa atenueze socurile care se produc la trecerea pieselor mecanismului biela -manivela prin punctele moarte si sa usureze pornirea motorului si plecarea automobilului de pe loc.
Odata cu cresterea numarului cilindrilor se obtine o uniformitate mai buna in rotirea arborelui cotit,iar dimensiunile si masa volantului vor fi mai mici.
In aceste cazuri ,volantul este necesar numai pentru pornirea motorului,plecarea automobilului dupa loc si mentinerea unei functionari regulate a motorului la turatie redusa de mers in gol.
Volantul cuprinde: carcasa volantului,corpul volantului, suruburile de fixare pe flansa arborelui cotit orificiile pentru fixarea ambreiajului si suprafata plana pe care lucreaza discul cu garnitura de frictiune a ambreajului.
Pe volant se marcheaza de obicei si semnele ajutatoare pentru punerea la punct a aprinderi si distributiei.De asemenea,volantul este prevazut si cu o coroana dintata montata prin presare la cald sau prinsa in suruburi,pentru pornirea motorului cu ajutorul demarorului electric.
Volantul se executa prin turnare din fonta cenusie,iar coroana dintata din otel carbon.

                                                           
volantul motorului
volantul
Sursa foto : radiac.com


Articole asemanatoare

Volantul
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.