18 martie 2014

Injectia directa de benzina


Prin trecerea de la formare a amestecului in colectorul de admisie la cea de formare in interiorul cilindrului ,durata procesului este mai scurta semnificativ,iar conditiile curgerii mult mai complexe si schimbatoare cu sarcina si turatia.

injectia directa de benzina
injectia directa de benzina
Sursa foto : autostrada.md

Independent de tipul injectiei directe utilizate se disting doua modalitati de formare a amestecului in functie de domeniul de sarcini ale motorului:
-pentru plina sarcina cu amestec aer/combustibil omogen stoichiometric,care permite utilizarea masei maxime de amestec ,la o anumita turatie ,cu un nivel satisfacator al emisiilor poloante
-pentru sarcini mici ,un amestec statificat,cu o zona de amestec omogen stoichiometric in apropierea bujiei la momentul produceri scantii ,devine mult mai eficient pentru o zona extinsa de variatie a sarcinii si turatiei.Utilizarea amestecului omogen stoichiometric la aceste sarcini ar necesita obturarea admisiei,cu consecinte negative  asupra randamentului termic si al emisiilor poluante.
Cu toate ca m.a.s. de automobil are o camera de ardere compacta,din cauza ca functioneaza pe o gama larga de variatie a turatiei ,formarea amestecului dupa mai multe procedee constituie o dificultate greu de depasit.O pulverizare suficienta a combustibilului impune o anumita viteza a acestuia si o anumita amplitudine a presiunii de injectie.Aceasta ,insa,are ca efect crestera lungimi jetului si posibilitatea atingerii peretilor camerei si cresterea emisiei de HC.Aceasta contradictie dintre pulverizare si lungimea jetului este amplificata atunci cand presiunea de injectie este dependenta de turatia motorului-in cazul pompelor cu piston plunjer.
Perfectionarile viitoare ale formarii amestecului in m.a.s. sunt conditionate de definirea conceptului de injectie ,pornind de la caracteristicile jetului si evolutia lui in timp si spatiul camerei de ardere ,pentru fiecare sarcina si turatie .Dezvoltarea viitoare a conceptului de injectie directa determina pentru performantele motorului -necesita in plus analiza tendintelor de dezvoltare ale sistemelor cu care interactioneaza cum sunt cele de distributie,de injectie si de aprindere si care ar trebui sa fie supuse  aceluiasi sistem de control.Pe de alta parte ,ar trebui analizate interactiunile cu celelalte sisteme ale automobilului,de franare ,de transmisie,de stabilitate,de directie sau a celor suplimentare ,in cazul celor de propulsie hidrica etc.

Una din modalitatile de realizare a injectiei directa de benzina in cilindrii motorului o constituie sistemul de rampa comunca Common Rail,la care presiunea constanta la injector necesita controlul electromagnetic al injectoarelor.Presiunea inalta este asigurata cu pompe plunjer.
Presiunea este tinuta la nivel maxim permanent ,nu numai pe durata injectiei .In consecinta ,un important criteriu pentru adoptarea sistemului Common Rail la m.a.s. il constituie bilantul energetic .Una dintre masurile de reducere a consumului de energie la acest sistem este aceea de reducere a nivelului presiunii la sarcini partiale ,prin scurtcircuitarea  unora dintre pistoanele plunjer ale pompei.
Sistemul de injectie de inalta presiune pentru motoarele pe benzina are in componenta un acumulator de presiune ,o rampa de distributie a combustibilului si o pompa de presiune care o alimenteaza la presiunea de pana la 120 bar.




Sursa : Youtube

Articole asemanatoare

Injectia directa de benzina
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.