11 martie 2014

Biela


Biela este organul care realizeaza legatura cinematica dintre boltul pistonului si fusul manetonului arborelui cotit.Prin intermediul bielei, miscarea de translatie a pistonului se transforma in miscare de rotatie a arborelui cotit,iar forta de presiune a gazelor se transmite de la piston la arborle cotit.
Prin functia pe care o are in motor ,biela este supusa actiunii fortei presiunii gazelor ,a carei valoare si directie este variabila,precum si fortele de inertie.De aceea, biela trebuie sa posede o mare rezistenta si rigiditate,avand, in acelasi timp,o masa relativ scazuta.
Bielele se executa prin matritare la cald din otel carbon de calitate sau otel aliat si li se aplica un tratament termic de imbunatatire(o calire urmata de o revenire).Configuratia finala se obtine prin prelucrari mecanice.
Biela este compusa din 3 parti: parte bielei articulate cu boltul,numita piciorul bielei sau capul mic,partea bielei articulate cu manetonul arborelui cotit numita capul bielei,partea centrala, numita corpul bielei.

biela
biela
Sursa foto : dieselmotor.ro


Deoarece ,piesa cea mai scumpa a motorului este arborele cotit,acesta trebuie sa fie protejat impotriva uzurilor.Avand in vedere acest fapt,legatura dinte biela si manetonul arborelui cotit se face prin intermediul cuzinetilor de biela.Acestia sunt din tabla de otel cu grosime de 1-2mm,captusiti pe suprafata interioara cu aliaje de antifractiune cu grosime de 0,3-0,4mm.Semicuzineti au stantati pe ei pinteni,care servesc pentru ghidare la montaj,intrand in locasurile stantate atat in capul bielei,cat si in capul ei.


Articole asemanatoare

Biela
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.