21 septembrie 2016

Defecte in exploatare ale suspensiei


Intretinerea suspensiei cu arcuri metalice consta in : verificarea vizuala a stari tehnice a arcurilor,strangerea bridelor,controlul fixarii amortizorului ;controlul etanseitati amortizoarelor ;lucrari de gresare daca este cazul.
Intretinerea elementelor elastice pneumatice consta in controlul periodic al etanseitati si al pozitiei elementului la locul de montare.
Diferenta maxima admisa pentru presiunea din diferite elemente elastice pneumatice este de 0,2 bar.
Anual ,elementele elastice pneumatice trebuie demontate pentru indepartarea apei si a impuritatilor depuse pe fundul pistonului.Se recomanda ca aceasta operatiune sa se efectueze dupa trecerea sezonului racoros.
Autobuzele prevazute cu elemente elastice pneumatice necesita  reglarea nivelului caroseriei fata de sol.Pozitia corecta a caroseriei fata de sol este data  de corectoarele de nivel ale suspensiei.

suspensie
model de suspensie
Sursa foto : chilliwackproautocare.com


Defectele in exploatare ale suspensiei pot fi:
Ruperea foii principale de arc.Cauzele ce conduc la ruperea foii principale de arc sunt : oboseala materialului,incarcatura neuniform repartizata ,socuri produse de denivelarile drumului ,demarari sau franari bruste.Defectiunea se poate produce atat la arcurile din fata,cat si la cele fin spate ,in apropierea ochiului de arc sau in dreptul orificiului bulonului central de strangere.
La ruperea foii principale de arc ,automobilul se inclina in partea in care sa produs defectiunea.Conducerea automobilului devine mai grea deoarece caroseria poate freca pe suprafata anvelopei.
Remedierea se poate face numai la un atelier de reparatii.Pe parcurs se fac remedieri provizorii prin sprijinirea capatului rupt in locasul suportului arcului si legarea puntii din fata de traversa cadrului astfel incat aceasta sa se deplaseze fata de cadru.
Ruperea foilor secundare de arc.In afara cauzelor enumerate in ruperea foii principale ,defectiunea poate avea loc si datorita urmatorilor factori : neinlocuirea foii principale defecte,slabirea bridelor de arc,intretinerea necorespunzatoare.
Ruperea bulonului central de arc.Aceasta defectiune se datoreaza exploatarii automobilului cu bridele de arc nestranse.
Uzarea sau ruperea filetului bridelor sau bulonului de arc.Defectiunea apare datorita urmatoarelor cauze : ruperea foilor secundare de arc ,slabirea bridelor ,ruperea foii principale de arc.
Ruperea sau slabirea arcurilor elicodale.Cauzele ce produc aceasta defectiune sunt similare cu cele de la ruperea foilor de arc.Remedierea consta in inlocuirea arcului elicoidal.
Defectarea amortizoarelor.Cele mai frecvente defectiuni ale amortizoarelor se refera la : scurgerea lichidului ,infundarea canalelor de legatura ,deteriorarea supapelor sau a arcurilor acestora.
Suspensia vibreaza sau face zgomot datorita urmatoarelor principale cauze :montarea necorespunzatoare a amortizoarelor,deformarea cadrului ,functionarea necorespunzatoare a amortizoarelor,slabirea flansei de prindere a amortizorului ,uzura cerceilor bulonului central ,bridelor.


~bulon~ -Tija cilindrica filetata la un capat,care se foloseste la imbinarea a doua piese.

Articole asemanatoare

Defecte in exploatare ale suspensiei
4 / 5
Oleh

Aboneaza-te prin e-mail

Primeste ultimele articole prin e-mail.Introduceti adresa dumneavoastra.